Ensam hemma

Inte för att jag aldrig har varit själv hemma några dagar, jag bor ju för tusan själv hela veckorna, men av någon underlig anledning är lilla farmor väldigt orolig för mig och insisterar på att jag inte ska vara ensam på kvällarna! Som tur är kan hon var helt lugn, jag har inte varit själv en minut förrän precis nu.

Igår kom Amanda och Linus på kvällen och åt klyftpotatis och köttbullar, senare kom Petter också så jag och Amanda fick chansen att spöa honom och Linus i familje geni, till en början tyckte vi att de kunde ha vuxenfrågor efter som de ska föreställa vuxna, men efter några frågor insåg vi att de inte var något större hot och lät dem få barnfrågor, men inte gick det bättre för det.
M&A: -Hur många färger finns i regnbågen?
P: -Tre!
L: -Nej! Fyra!
P: -Okej då.
L: -Nej det är nog tre.
P: -Nej fyra!
Och så forsatte det en lång stund, till slut svarade de tre! Kan ju säga att rätta svaret är sju! Sen tittade vi på Tsasiki, morsan och polisen tills vi somnade.

Idag har vi sovit läääänge, sen har jag och Petter spelat så det kan låta (jag vann igen)!  Fram på dagen kom Linus och bytte in Amanda mot Petter för att dom skulle "kränga däck" vad nu det innebär. Så jag och Amanda har tillbringat dagen med pyttipanna, kubb, guitar hero och att kläma i oss en stor äppelpaj! Linus kom nyss och hämtade henne igen men jag behöver inte vara ensam så länge för snart kommer Annie och Bella och tillbringar kvällen med mig! :)




Kommentarer
Postat av: amanda KUNGEN

hahaha kul

2009-05-13 @ 09:02:08
URL: http://amandalindgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0